E-LEARNING

Fordelene ved at bruge film i en læringssituation er, at i stedet for “ren” læsning, hvor du aktiverer én sans, så aktiverer en animeret film tre sanser: Du lærer gennem at LÆSE ord på skærmen; at LYTTE til filmens speak og; at SE på filmens visualiseringer.

E-learning er som regel kampagner, hvor vi byder ind med indhold til kampagnen i form af film eller illustration. Det visuelle element kan være med til at formidle ofte komplekse situationer og scenarier. Det kan både bestå af lineære, sammenhængende fortællinger eller tematisk, opdelte brudstykker. Vi har lavet E-learning-materiale for både store offentlige og private kunder - og både i form af film og illustrationer samt i kombination.
Optic_Circus_E-earning
Optic_Circus_E-earning
Optic_Circus_E-earning

I samarbejde med jer udvikler vi manuskripter til e-learning-kurserne, som eksempelvis består af en række film eller illustrationer i sammenhæng med uddybende spørgsmål til kurset.

I samarbejde med jer udvikler vi manuskripter til e-learning-kurserne, som eksempelvis består af en række film eller illustrationer i sammenhæng med uddybende spørgsmål til kurset.

Vi har altid det pædagogiske i fokus og målretter den visuelle kommunikation til jeres målgruppe.

Vi har altid det pædagogiske i fokus og målretter den visuelle kommunikation til jeres målgruppe.

Optic_Circus_E-earning1
Optic_Circus_E-earning1
Optic_Circus_E-earning1
Optic_Circus_E-earning2
Optic_Circus_E-earning2
Optic_Circus_E-earning2

Desuden versionerer vi e-learning-materiale til flere sprog.

Desuden versionerer vi e-learning-materiale til flere sprog.

Desuden versionerer vi e-learning-materiale til flere sprog.

Gode råd, når man arbejder med E-learning

Gode råd, når man arbejder med E-learning

Gode råd, når man arbejder med E-learning

  • Bland film og spørgsmål for at skabe optimal læring, dvs. en kort film om et emne efterfulgt af en række spørgsmål.
  • Arbejd med manuskript og storyboard parallelt, da billede kan underbygge tekst og omvendt. Dette er også vigtigt ved brugergruppe-tests.
  • Tænk også i printet materiale (fx. en printet version af filmene), da gentagelse og synlighed er vigtigt ved læring.
  • Sæt tid af til at teste indhold på brugergrupper, men få også styr på det tekniske frem mod launch - der er altid noget, der kan gå galt. 
  • Sørg for at arbejde med et filmformat, der rimelig enkelt kan ændres eller versioneres efterfølgende, da e-learning af og til skal opdateres.

Skal vi tage en kop kaffe sammen?

Optic Circus ApS

Kong Georgs Vej 12, 2.

DK-2000 Frederiksberg

info@opticcircus.dk

All rights reserved, Optic Circus ©2025

Skal vi tage en kop kaffe sammen?

Optic Circus ApS

Kong Georgs Vej 12, 2.

DK-2000 Frederiksberg

info@opticcircus.dk

All rights reserved, Optic Circus ©2025

Skal vi tage en kop kaffe sammen?

Optic Circus ApS

Kong Georgs Vej 12, 2.

DK-2000 Frederiksberg

info@opticcircus.dk

All rights reserved, Optic Circus ©2025